Allemaal Beestjes

Insectenwerkgroep vzw Durme

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Inloggen  

Deel | 

Weidebeekjuffer aan de Durme!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
BuxtonSparkling
Koninginnepage
Koninginnepage

Aantal berichten : 267
Leeftijd : 44
Registration date : 16-10-06

BerichtOnderwerp: Weidebeekjuffer aan de Durme!   do aug 06, 2009 1:16 am

Interessant nieuws van André Verstraeten:
Beste allemaal,
Gisteren 31.7.2009 zag ik op de Durme te Waasmunster, tegenover het rietveldje dat destijds van de familie Antheunis is gekocht in het Bulbierbroek , een koppel parende weidebeekjuffers. Toevallig had ik mijn fototoestel bij de hand en kon een reeks foto's maken. Hierbij één ervan. Ik kom nu geregeld, gespreid over ruim 45 jaar, langs de Durme en in schor en op het slik. Het is de derde keer dat ik er weidebeekjuffers zie fladderen en dat steeds op dezelfde strook. Die twee andere keren moeten zowat naar schatting 5 jaar en 15 jaar geleden geweest zijn. Maar ik heb toen niets genoteerd. Volgens de verspreidingskaarten is een aanwezigheid van die soort langs de Durme en bijna 40 km in de omtrek, niet bekend. Er is in de literatuur ook wel sprake van zwervende exemplaren, maar dat die dan met lange tussenperioden telkens gezien worden op dezelfde plek zou wel erg toevallig zijn. Dus ik denk meer aan een kleine lokale populatie. Ter informatie ook aan Geert voor de monitoring van het reservaat De Durmemeersen en aan conservator Marc. Als ik me goed herinner heeft Marc er daar vroeger ook gezien ? met vriendelijke groet, André
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.flickr.com/photos/buxtonsparkling/

Weidebeekjuffer aan de Durme!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Allemaal Beestjes :: Wat een raar beest...-
Ga naar: